VII Commemoració Escolar del Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l'Holocaust.

29/01/2024

L'alumnat de primer de batxillerat, de la matèria d'Història del Món Contemporani, ha participat en l'acte de commemoració del Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l'Holocaust, al teatre de l'Escorxador de Lleida que organitza el grup de Memòria DEMD Lleida.El lema d'enguany " La fragilitat de la llibertat", pretén posar de manifest la vulnerabilitat inherent de la llibertat i que no es pot donar per feta. El genocidi és la manifestació definitiva de la violència que posa fi a la llibertat de viure, n'és un exemple, l'Holocaust i altres genocidis de la història recent com el d'Armènia, Cambodja, Ruanda o Bòsnia.L'acte ha inclòs diversos moments significatius, com encesa d'espelmes i el minut de silenci en record de les víctimes. Ha destacable xerrada-col·loqui amb Ricard Belis, periodista, escriptor i productor de documentals,que ens ha compartit les seves reflexions sobre les restriccions de llibertats durant la dictadura franquista i la pràctica sistematitzada de sostracció de fills de mares i pares republicans per part de les institucions franquistes amb total impunitat. Per acabar, la representació teatral "La meva història és la teva memòria" ha contribuït a contextualitzar aquest passat i a interpel·lar l'alumnat assistent en el paper que cadascun de nosaltres juga en la preservació de la memòria històrica i en ser un agent actiu per a la construcció d'un futur basat en valors d'humanitat i tolerància. Des del departament de Ciències Socials, es valora positivament la participació en aquesta commemoració anual com a recordatori de les conseqüències de l'odi i la persecució. A més a més, ens dóna l'oportunitat de promoure la memòria i l'educació en valors. Agraïments: A l'alumnat de 1r de Batxillerat A, destacant la implicació de la Jana Bosch, la Stephany Lazar i la Lavinia Lupas  així com de la de la Maria Camila Bulla, alumna del CFGS Disseny i Edició i Publicacions Impreses i Multimèdia INS Caparrella, autora del cartell de l'acte.