Una perspectiva inesperada: “Capa en color”

29/03/2019

L’alumnat de la família professional d’Imatge i so va visitar l’exposició “Robert Capa en color” al CaixaFòrum Lleida. Van tenir l’oportunitat de descobrir una faceta menys coneguda del reconegut fotoperiodista de guerra hongarès Robert Capa, la d’autor pioner d’instantànies en color (moltes d’elles mai publicades), lluny de les que captava als conflictes bèl·lics, en blanc i negre i algunes preses al front del Segre durant la guerra civil. Precisament, Capa és un dels fotògrafs que l’alumnat treballa al temari, per això als nois i noies els interessava tot el que poguessin aprendre a la mostra. Entre els aspectes que més els va cridar l’atenció destaca el fet que Capa fotografiés en color a grans personatges de la seva època, com Picassso, Ava Gardner o Humphrey Bogart, el tipus de fotografies que els feia, la seva faceta de “narrador d’històries” a través d’imatges i també que treballés en el món de la publicitat i la promoció de l’oci. A més, durant la visita guiada van conèixer més detalls de la seva tècnica, del sistema de fotografia i revelat analògics i del tractament en premsa i revistes dels diferents tipus de fotografies.