Umbrella Sky, proposta guanyadora de l’FP Challenge

05/02/2024

L’institut Caparrella ha acollit l’FP Challenge, un hackathon on ha participat alumnat de cicles formatius de 7 centres educatius de Lleida: Escola del Treball, Institut Torre Vicens, Institut Ronda, Escola d’Hoteleria i Turisme de Lleida, Col·legi Episcopal, Ilerna i el nostre institut. Els nois i noies, distribuïts en equips on hi havia un estudiant de cada centre, havien de treballar amb l’objectiu de proposar idees per adaptar els espais públics de la ciutat per fer front al progressiu augment de la temperatura.

L’equip guanyador, que properament anirà a competir a Barcelona, i del qual formava part el nostre alumne de 1r del CFGS d’Imatge i so, Xavier Alsina, ha ideat “Umbrella Sky”. Es tracta d’un para-sol desmuntable destacant l’energia verda i utilitzant tecnologia punta per crear energia, així com plaques solars.

El jurat, presidit per Begoña Iglesias, 1a tinenta d’alcaldia i regidora d’Agenda Urbana de l’Ajuntament de Lleida, ha valorat aspectes com la mobilitat, la sostenibilitat, el cost econòmic, l’adaptabilitat, la innovació o l’ús de la tecnologia.

L’esdeveniment ha estat amenitzat musicalment per dos alumnes del nostre CFGM de Vídeo, discjòquei i so, Albert Corral i Daniel Flores.