Taller sobre la perspectiva tècnica de l’streaming amb l’alumnat d’ASIX

15/12/2022

L’alumnat de 2n curs del CFGS d’Administració de sistemes informàtics en xarxa especialitat en ciberseguretat ha participat en un taller sobre la perspectiva tècnica de l’streaming. L’encarregat del taller ha estat l’exalumne dels cicles d’ASIX i Videodeejay, Sergi Petit, que actualment estudia la carrera de Comunicació Audiovisual i es dedica professionalment al sector dels espectacles audiovisuals.

Petit ha fet una demostració pràctica i ha explicat què es necessita tècnicament per realitzar un streaming a nivell de programes i dispositius. També ha parlat de quins tipus de connexions són les idònies i dels protocols per transportar la senyal de vídeo mitjançant la xarxa informàtica, que difereixen de com es transporta per cable hdmi, per exemple. Conèixer aquest món és necessari pels estudiants d’informàtica perquè actualment moltes empreses han de fer ús d’aquest tipus de serveis.