Sortida tècnica alumnes de 2n i 3r d'EVI a Alemanya

31/05/2019

Els dies 8 al 12 del passat més d’abril els alumnes de 2n i 3r del cicle formatiu de d’electromecànica de vehicles industrials varen realitzar una sortida tècnica a les ciutats alemanyes de Stuttgart i Munich.

Gracies a la invitació de la marca de camions MAN per visitar la seva fabrica, i seu principal, a prop de la ciutat de Munich, va ser possible visitar les seves instal·lacions.   Allí ens varen fer una presentació de la marca i ens varen fer un tour guiat per la cadena de muntatge del models modes de gran tonatge, on vàrem poder observar com es munten, des de la base bigues del xassís,  fins que el vehicle passa per els box de verificació final, i surt ja funcionant cap al magatzem on serà distribuït al seu client final. Tota una experiència on sens dubte els alumnes varen aprendre molt sobre aquests vehicles. Un cop finalitzada la visita ens varen convidar al restaurant del MAN TRUK FORUM, lloc de referencia de la marca.

Aprofitant que estàvem a la ciutat de Munich vàrem fer coincidir la visita a la fabrica de MAN amb les dates en que es realitza la major fira a nivell mundial relacionada amb la maquinaria de construcció. Allí vàrem poder veure tot tipus de maquinaria des de els Dúmpers (camions bolquet) més grans que es fabriquen,   poden carregar fins a 100 tones de roques i terra, fins a les grues més altes, amb més de 150m d’alçada entre moltes altres coses.

La ciutat de Stuttgart es coneguda per la seva tradició dins de la industria del motor i seu de dues de les marques més prestigioses d’automòbils, Mercedes Benz i Porsche. Es per això que vàrem aprofitar per visitar els museus d’aquestes dues marques, museus considerats dels millors del món en aquesta temàtica, Allí vàrem poder conèixer molt millor la història d’aquestes dues marques i per tant de l’automoció en general.