Sortida Cultural a Barcelona de 4t ESO

23/11/2023

El 16 de novembre l’alumnat de 4t d’ESO va fer una sortida cultural a Barcelona. Va ser una activitat conjunta dels departaments de català i socials.

Al matí vam anar al teatre Poliorama a veure The Party, una comèdia sense secrets superflus o detalls innecessaris.  La trama es desenvolupa en converses creuades entre amics sobre dilemes vitals que giren entorn de tota mena d’assumptes, de la vida... de la nostra vida. Basada en una pel.lícula d’Adventure Pictures de Sally Potter. Els nois i noies van gaudir de la gran interpretació d’actors tan coneguts com Lluís Soler, Àngels Gonyalons, Montse Guallar o Biel Duran.

Després de dinar vam visitar el Museu d’Història de Catalunya , on l'alumnat van fer una activitat guiada per escolars titulada Dones invisibles, un recorregut per la història fent referència i prenent consciència de la invisibilitat de la dona a la història. La història oficial ha deixat fora del seu relat molta gent, sobretot a les dones. Van veure a través de documents i explicacions com les dones sempre han tingut un paper actiu en l’economia i en la societat, malgrat que no s’hagi reconegut. També van visitar l’exposició permanent del museu. Durant l’exposició la guia s’aturava per tal de mostrar-nos i fer-nos reflexionar sobre les vivències de les dones en diferents èpoques i sobre els avenços i els retrocessos en l’exercici dels drets.

Aquesta sortida ens va permetre gaudir de la cultura, de la ciutat de Barcelona i de la bona companyia.