Sortida a Barcelona alumnat 1r Batxillerat

02/05/2022

El dia 21 d’abril l’alumnat de 1r de batxillerat va realitzar una sortida cultural a Barcelona. Va ser una activitat conjunta dels departaments de català i socials.

Al matí vam anar al teatre Poliorama a veure La plaça del Diamant de Mercè Rodoreda, obra que és de lectura obligatòria al batxillerat. Els nois i noies van gaudir de la gran interpretació de Carla Pueyo, que representava la Natàlia. Com va dir el director de l’obra, el membre del Tricicle Paco Mir: «Hem potenciat la Colometa més feminista», la qual cosa va causar entusiasme en el nostre alumnat. D’altra banda, l’escenografia va reproduir molt bé la Barcelona de postguerra.

A la tarda vam visitar el Born (antic mercat modernista del BORN), al subsòl del qual hi ha runes de la Barcelona del segle XVIII. L’alumnat va gaudir d’una explicació detallada sobre la vida de la Barcelona de 1714. A més, els nois i noies van poder observar a la perfecció el jaciment, amb 53 restes de cases i carrers, i el museu, amb peces trobades al jaciment (plats, pipes, copes, jocs, tasses de xocolata, coberts, gots i recipients de vidre).

Tot i que el dia va ser plujós els nois i noies van expressar el seu entusiasme. En definitiva, va ser una sortida molt completa i satisfactòria.