Representació de l'obra de Ruhe a 1r de Batxillerat

22/03/2023

L'Alumnat de 1r de batxillerat assisteix a la representació d’una obra de teatre documental titulada “Ruhe”, a la Sala Polivalent del nostre centre. Obra basada en dramàtiques experiències de la deportació de lleidatans als camps de concentració nazis.
L’obra barreja les actuacions dels personatges amb el recolzament de diversos audiovisuals que ajuden a l’espectador a posar-se en la pell de les persones
deportades. Es tracta d’una obra produïda per l’Ajuntament de Lleida, dirigida pel director de teatre local Jaume Belló i interpretada per tres joves de l’escena artística lleidatana: Wyns Fortuño, Sabina Francès i Miquel Rodríguez.
L’obra transmet el patiment, l’angoixa , la deshumanització , el silenci,... dels deportats als camps de concentració nazi. “Ruhe” (silenci) es converteix en un recurs motivador i efectiu per conscienciar a l’alumnat i treballar de manera diferent l’Holocaust.