L’INS Caparrella acull el Campionat CatSkills de Carrosseria i Pintura de l’Automòbil

08/06/2021

L’Institut Caparrella va acollir ahir dilluns 7 de juny una nova edició del campionat Catskills corresponent a l’habilitat 13 de Carrosseria i Pintura de l’automòbil. El guanyador d’aquesta edició va ser Xevi Palomé de l’escola Tècnica de Girona, mentre que el segon i tercer classificats foren Eric Molins de l’INS Milà i Fontanals de Barcelona i Iagual Benamar de l’INS Miquel Biada.

L’alumnat participant havia de tallar, substituir soldar i emplafonar la porta per demostrar les habilitats adquirides durant el Cicle Formatiu. En aquesta ocasió i a causa de la situació a la que ha dut la pandèmia, el concurs va comptar amb una fase d’entrenament durant la qual s’havia de reparar una aleta amb un martell i un tas polint el desperfecte i deixant-lo preparat per aplicar massilla.

A la prova hi va prendre part l’alumnat de set centres (un participant de cadascun) on s’imparteix el Cicle Formatiu al qual fa referència l’Skill, en aquest cas Carrosseria i Pintura de l’Automòbil. L’alumnat que participa no pot tenir més de 22 anys. En aquesta edició els centres participants foren L’Escola Tècnica de Girona, el Centre Tècnic d’Automoció, El Centre Tècnic del Vallès, i els instituts Milà i Fontanals d’Igualada, Pere Martell de Tarragona,Miquel Biada de Mataró i Caparrella de Lleida.

Durant les quatre hores que va durar el campionat, el tecnic/a en carrosseria va haver de realitzar la pràctica d’una secció parcial en una porta d’un vehicle Toyota. El patrocinador del concurs aquesta edició és l’empresa NAYMOTOR SL de Lleida. En aquesta ocasió, el president del jurat era el Sr. Joan Morell del CENAX i el cap del grup d’experts, el professor de l’INS Caparrella, Xavier Ortiz..

Lleida, 8 de juny de 2021