L'alumnat d'ESO i Cicles Formatius aprèn a reconèixer l'assetjament escolar

02/05/2023

Des dels departaments de Català i de Castellà de l'institut s'han organitzat diverses activitats amb motiu de la setmana dedicada al rebuig a l'assetjament escolar (bullying). Entre les propostes, destaquem el col·loqui sobre el documental "El sostre groc" d'Isabel Coixet que aborda els casos d'assetjament sexual a l'aula de Teatre de Lleida. L'alumnat de 3r i de 4t d'ESO i de Cicles Formatius ha visionat el film i han pogut parlar directament amb dues de les víctimes de l'abús de poder/assetjament que s'hi denuncia. L'Aida Flix i la Goretti Narcís han protagonitzat un debat que ha resultat molt emotiu i que ha fet que l'alumnat empatitzés amb les protagonistes d'una història colpidora.
Alhora, l'alumnat de 1r, 2n i 3r d'ESO ha pres part en uns tallers organitzats per la neuropsicòloga Laia Remolà. La Laia treballa al centre interdisciplinari ABCDR, especialitzat en trastorns de l'aprenentatge i en neuropsicologia. L'alumnat ha treballat activament la temàtica responent a un qüestionari i resolent casos reals. Ha estat una setmana força intensa iniciada amb la celebració de la diada de Sant Jordi que ha finalitzat amb una fita: evidenciar que l'abús té moltes formes i que entre tots hem de fer per reconèixer-les i per combatre-les.