L'alumnat del cicle d'imatge descobreix la història de la fotografia a l'Espai Porta

23/02/2021

L'alumnat de 2n curs del cicle formatiu de grau superior d’il·luminació, captació i tractament d'imatge va visitar l'Espai Porta per conèixer el llegat d'aquesta saga familiar de fotògrafs de Lleida i aprendre sobre la història de la fotografia contemporània a Ponent. Els nois i noies van descobrir els tres àmbits fotogràfics en què treballaven els Porta: fons antic, reportatges d’esdeveniments i retrat d’estudi, alhora que van veure estris i aparells tant sorprenents com els flashos d’un únic ús, una càmera Leica de la segona Guerra Mundial o un dels primers fotomatons de l’estat. També van conèixer tècniques com el sistema per acolorir i retocar negatius que utilitzaven el fotògrafs fa dècades. A més, hi van realitzar una pràctica d'enregistrament de vídeo per al mòdul 2 amb l’objectiu d’editar un espot d'aquest espai museístic pertanyent a l’Institut d’Estudis Ilerdencs.