L’alumnat de PFI de l’INS Caparrella guanya el concurs Reto Futuro

Es tracta d’un concurs organitzat pel Banc de Sabadell, la Fundació Èxit i Imagine

03/05/2021

L’alumnat del Programa de Formació i Inserció (PFI) de l’Institut Caparrella ha guanyat la segona edició del concurs Reto Futuro. La proposta desenvolupada per Mario Garcia, Andrés Felipe Cárdenas i Eric Castellanos portava per nom Reset i estava emmarcat en el projecte Now is the Future. Es tractava d’una aplicació pensada per reconnectar emocionalment els joves que han patit problemes amb les addiccions.

El material elaborat per aquests joves consistia en projectar una app per a mòbils amb la qual es posava en contacte persones afectades per problemàtiques com la drogoaddicció o d’altres tipus d’addiccions i limitacions que impedeixen el desenvolupament dels joves amb gent que havia passat pel mateix i per tant els podia donar suport, o bé amb professionals  que els assessorin de manera anònima per tal de superar la situació compromesa en la que es troben. L’alumnat va defensar la seva proposta amb l’elaboració d’un vídeo en el que explicaven el seu projecte.

A la final del concurs hi van arribar 10 equips procedents de diferents centres i fundacions procedents de diferents parts de l’Estat espanyol d’entre els 29 grups que van participar a la iniciativa desenvolupada pel Banc de Sabadell, Imagina i la Fundació Èxit. Reto Futuro és un programa d’emprenedoria social adreçat a joves en situació de vulnerabilitat per tal que, mitjançant continguts educatius, eines tecnològiques accessibles i acompanyament de mentors puguin viure una experiència formativa i transformadora que els faci creadors del seu propi futur.

Lleida, 30 d’abril de 2021