L'alumnat de 2n de Batxillerat visita el Front del Segre

20/02/2024

L'alumnat de segon de batxillerat va tenir l'oportunitat de visitar el Merengue i els búnquers de Palous a Camarasa, espais de memòria museïtzat, amb l'objectiu de conèixer  els fets que hi van succeir el maig de 1938.

Acompanyats del professorat del Camp d’Aprenentatge de la Noguera, que van assumir els rols d’un capità republicà, una miliciana i un jove de la lleva del Biberó, van abordar els fets des de diverses perspectives, utilitzant objectes i testimonis amb l'objectiu afavorir un aprenentatge més vivencial.

El Front del Segre és un indret carregat de simbolisme i significat històric, on ningú queda exempt de l'impacte emocional que provoca conèixer els testimonis que van viure la Guerra Civil. Amb el propòsit de combatre el silenci i la desmemòria que sovint provoca aquest episodi de la història contemporània, fem nostra la frase que trobem inscrita en el monòlit commemoratiu que van fer el 1985 Associació de supervivents de la lleva del biberó al Merengue. "Recordem-ho sempre perquè mai més no torni a succeir".