L'alumnat de 1r d'ESO planifica un viatge al voltant del món

26/10/2022

Phileas Fogg, protagonista de la novel·la de Verne, va aconseguir donar la volta al món en 80 dies. Es planteja el repte a l'alumnat de 1r d'ESO de planificar un viatge al voltant del món que respecti el medi ambient i que els porti a utilitzar totes les tecnologies que coneguin. Cada grup crea un relat on integren i posen en pràctica diferents conceptes treballats a classe: els punts cardinals, fusos horaris, coordenades, transport sostenible, càlcul del temps a través de Google Maps... Cada grup presenta el seu microrelat ple d'aventures a la resta de la classe: un assassí que va deixant pistes en diferents punts del planeta i una inspectora que no pararà fins a atrapar-lo, la persecució d'un monstre que es dedica a contaminar el planeta o un grup d'astronautes que després d'una missió espacial s'adonen que un extraterrestre s'ha colat a la nau espacial i decideixen ensenyar-li diferents punts del planeta... històries úniques, creatives i amb fonaments geogràfics!