La duresa de viure en temps de guerra no canvia

17/04/2023

El dijous 13 d’abril, l’alumnat de 4t d’ESO, va visitar la Terra Alta amb un doble objectiu: conèixer els indrets de la Batalla de l’Ebre i recórrer en bicicleta la via verda entre Bot i Benifallet.

Passejant pel poble Vell de Corbera, que roman devastat, i durant la visita al “Centre d’Interpretació 115 dies. Espais de la batalla de l’Ebre” l’alumnat ha pogut copsar, a partir dels objectes i dels testimonis, la duresa de viure en temps de guerra. Alhora, l'activitat educativa ha servit per donar a conèixer el patrimoni de la guerra civil i la memòria històrica, contribuint a formar ciutadans crítics i conscients de la seva història recent.

A l'antiga estació de tren de Bot hem iniciat la ruta cicloturística. Des d’allà, la via verda travessa paisatges espectaculars voltant la Serra de Pàndols o la Fontcalda, un lloc de bany on els més valents s’han refrescat i els altres han gaudit de les animades coreografies que ha executat un grup. A més a més, han descobert com infraestructures antigues es poden recuperar i transformar en un recurs turístic i esportiu sostenible i respectuós amb el medi ambient que contribueix a la dinamització del territori.