Homenatge a les Víctimes de l’Holocaust

03/02/2020

Per tercer any consecutiu, l’alumnat de 1r de Batxillerat ha participat en la commemoració escolar del Dia Internacional de les Víctimes de l’Holocaust.

L’acte l’organitza el Grup de Treball DEMD-Lleida “Exili, Deportació, Holocaust”, format per professors de secundària dels instituts: Almenar, Guindàvols, Josep Lladonosa, Torre Vicens i Caparrella que té com a objectiu principal aprofundir en el coneixement d’aquesta temàtica.

Aquest any, el lema era “Mantenim-nos juntes”. L’acte s’ha centrat en la deportació femenina als camps de concentració, donant veu a les deportades de les terres de Ponent ( Coloma Seròs,  Felicitat Gasa, Dolors Casadellà, Maria Arange,  Generosa Cortina,  Elvira Ibarz, Maria Castelló i  Conxita Grangé) i a la Neus Català, supervivent del camp de concentració de Ravensbrück que va dedicar la seva vida a lluitar per la memòria dels deportats als camps nazis. La Carme Martí, autora de la novel·la  “Un cel de plom”,  ha estat l’encarregada d’apropar-nos als records de la Neus, que són veritables lliçons de vida.

L’acte també ha comptat amb les actuacions de la coral de l’INS Josep Lladonosa, l’obra de teatre “El cinturó d’Hipòlita” de l’INS Guindàvols i l’experiència del grup d’alumnes, dels instituts que formen part del DEMD-Lleida, que van viatjar el maig passat a Mauthausen per assistir als actes de commemoració del 74è aniversari de l’alliberament del camp de concentració.

Des del departament de Ciències Socials volem agrair la participació i implicació en l’acte de la Laura Huguet, el Martí Lambea, l’Andrea Ariso, el Francesc Munté, l’Andrea Poblador, l’Elena Bitar i l’Adina Iordache que han adquirit el compromís amb la memòria històrica, és a dir, no oblidar que va succeir i, sobretot, evitar que mai més es torni a repetir i així, contribuir a fer una societat més integradora.