Habilitats personals i formació financera per a cicles en els tallers de l’E2

21/07/2020

L’institut ja és habitual cada curs del programa E2 Escola d’Emprenedors, impulsat per GlobaLleida. Aquest cop es van organitzar tallers per l’alumnat de les diferents famílies professionals amb l’objectiu de treballar habilitats personals i augmentar els seus coneixements financers.

L’economista Pere Sierra va ser l’encarregat el 13 de febrer del taller “El pla econòmic i financer en el marc del Pla d’Empresa” adreçat a estudiants d’imatge, d’automoció, de desenvolupament d’aplicacions multiplataforma i d’arts gràfiques. La finalitat era aclarir amb exemples pràctics conceptes financers com, per exemple, rendibilitat o estudi de mercat. El mateix dia també va tenir lloc un taller sobre marca personal de la mà de la consultora de marketing Montse Infante, membre de l’equip de l’empresa de consulting i mentoring de Xavi Roca. L’alumnat de preimpressió digital i instal·lacions en telecomunicacions va poder conèixer com treballar la pròpia marca personal i reputació digital i també la importància de la marca corporativa i la identitat corporativa. El tercer taller va tenir lloc el 21 de febrer a càrrec de Maria del Olmo, de l’empresa de coaching Tactica 360, que va donar consells sobre com dominar el llenguatge corporal a l’alumnat de imatge, electromecànica de vehicles, i administració de sistemes informàtics i xarxes. La mirada, tocar-se la cara, la distància personal, la posició de les mans i el cos, la manera de caminar, etc. Tot condicona el que els altres pensin de nosaltres i, per això, cal treballar-ho.

A més a més, també es va organitzar un taller adreçar a l’alumnat de 3r d’ESO que ha cursat la matèria d’emprenedoria. Els nois i noies van poder experimentar mitjançant diferents dinàmiques, proposades per Òscar Becerril de Tàctica 360, com millorar l’autoconeixement, com descobrir i potenciar les habilitats i, en definitiva, promoure la sensibilització dels joves que actuant de manera positiva es poden aconseguir canvis significatius. Tot un veritable “Joc de l’Emprenedoria”.