Exposició "Dones Ponent als camps Nazis" amb l'alumnat de 4t ESO

28/04/2023

L’institut Caparrella acull l’exposició “La deportació femenina. Dones de Ponent als camps nazis”, realitzada pel grup de treball DEMDLleida, amb l’objectiu que l’alumnat de 4t d’ESO pugui analitzar i comprendre la història de nou dones, la vida de les quals es va veure marcada per l’exili a França, la lluita clandestina antifeixista, la deportació i el patiment dels treballs forçats als camps de concentració nazis.
Recordant el que van viure i no permetent que quedin en l’anonimat (Dolors Casadellà Puig, Maria Castelló Ibarz, Generosa Cortina Roig, Felicitat Gasa Nadal, Conxita Grangé Veleta, Elvira Ibar Ibarz, Maria i Pepita Maranges Bober i Coloma Seró Costa) aconseguim preservar la memòria històrica, de manera molt especial, la memòria femenina. A més a més, ens obliga a reflexionar sobre la nostra pròpia responsabilitat i a prendre consciència de la importància de la nostra acció o omissió davant la discriminació i la injustícia. Així doncs, mantenir viu el record ens permet aprendre dels errors del passat i treballar junts per construir un futur millor.