Els alumnes de DAM han participat aquest dimecres 21 en una competició que servia de preparació pel concurs programame.

30/04/2021

Aquest any el programame només tindrà una única fase telemàtica a nivell d’Espanya, sense les fases prèvies presencials autonòmiques anteriors.

Al programame els concursants poden programar en Java i/o C++, en la preparació/competició organitzada per l’institut de Sabadell poden programar també amb Python. La plataforma que s’ha usat en el concurs és el JOEL: Jutge Online Educatiu Lliure.

A la competició han participat 25 equips de tot Catalunya i 3 equips de DAM de la Caparrella. Cada equip estava format per 3 alumnes. Hi ha participat també l’Institut del Baix Camp de Reus que tradicionalment organitzava la fase de Catalunya del Programame, l’Institut sa Palomera, la Salle de Manlleu i l’Institut de l’Ebre de Tortosa entre altres.

L’esdeveniment ha servit per que els alumnes milloressin en programació, autonomia, treball en equip, a treballar a contra rellotge i amb certa pressió.

Havien de programar durant 3 hores i guanyava l’equip que realitzes més problemes i en el menor temps, també es valorava que la solució no tingués errors. Cada equip era independent i no podia rebre ajuda de l’exterior, tot i que podien consultar informació per Internet.