El cicle de conducció de vehicles de transport per carretera estrena simulador

12/06/2023

El CFGM de conducció de vehicles de transport per carretera ha posat en marxa el nou simulador que permetrà a l’alumnat practicar maniobres de conducció en diferents tipus de vehicles. El professorat del cicle ja ha realitzat formació tècnica, oferida per l’empresa SIMFOR, que ha consistit en les orientacions per a la posada en marxa, el funcionament i manteniment de les diferents parts i les modalitats de conducció que ofereix el simulador.

El professorat ha pogut experimentar les sensacions realistes que transmet depenent del tipus de vehicle a conduir o l'ús de les ulleres de realitat virtual.

El simulador permet seleccionar diferents tipus de vehicles: camions rígids, camions amb remolc, autobusos o autobusos articulats i poder variar les condicions de conducció segons la meteorologia, l'estat de la carretera o la posició de la càrrega. A més, tot això es complementa amb la selecció de diferents exercicis que permeten circular per autopistes, carreteres de doble sentit o realitzar les maniobres d'estacionament o simulació de les proves per a l'obtenció dels permisos de conduir.

L'ús del simulador forma part essencial en la formació de l'alumnat durant els dos anys de durada del cicle,  i permet que l'alumnat abans de realitzar les pràctiques sobre vehicles reals, pugui experimentar unes condicions semblants.

El cicle de grau mitjà de conducció de vehicles de transport per carretera és un cicle de nova creació a l'institut i que ha tingut molt bona acollida entre les empreses del sector. Està dirigit principalment a persones majors de 18 anys amb permís de conduir.

Els continguts del cicle són transversals ja que a banda de rebre la formació necessària per a l'obtenció dels permisos de conducció de vehicles de mercaderies i viatgers, l'alumnat rep formació de mecànica bàsica, operacions d'emmagatzematge, planificació de rutes o tècniques de conducció racional i segura.

Aquests estudis s’ofereixen en 5 centres d’arreu de Catalunya i l’institut Caparrella és l’únic que l’imparteix a la demarcació de Lleida.