Conferències Holocaust a Batxillerat

03/05/2023

L'alumnat de primer de Batxillerat A, ha pogut aprendre en dues conferències sobre l'Holocaust. A la primera, el 28 de març, de manera presencial del representant de l'Amical de Mauthausen, Josep San Martín, i la segona, el 13 d'abril, en línia, de l'autora de "Les set caixes", Dory Sontheimer.

L'objectiu era treballar, amb més profunditat, l'horror de les polítiques de persecució i extermini nazis i conscienciar l'alumnat que molts d'aquests actes els van orquestrar persones "normals i corrents". Dory Sontheimer ens va explicar la seva experiència i la de la seva família i ens va traslladar a la Segona Guerra Mundial per fer-nos veure com havia afectat l'holocaust els seus avantpassats, bona part dels quals havien mort en camps d'extermini. Avui en dia, la Dory encara segueix la seva recerca sobre l'Holocaust i les seves conseqüències sobre milers de persones que van ser deportades o exterminades pel simple fet de ser qui eren i de l'ètnia a la qual pertanyien.

És necessari que el nostre alumnat reflexioni i prengui consciència de tots aquests actes, per evitar que es tornin a repetir en un moment on la intolerància i la persecució del diferent tornen a estar presents a la societat.