Celebració del Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust

02/02/2022

L’Institut Caparrella que forma part del grup de treball Memòria DEMDLleida va participar el passat 26 de gener, amb l’alumnat de 1r de batxillerat, en l’acte de Commemoració del Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust, al teatre de l’Escorxador de Lleida conjuntament amb els instituts Guindàvols, La Mitjana, Josep Lladonosa i Almenar.
Aquest any, el lema mundial és “One Day” i s’ha vinculat a l’exili i el dia de la fugida de Catalunya cap a França (1939) entès com el dia que comença un canvi que va portar a molta gent a patir l’Holocaust.
El programa de la jornada ha inclòs una commemoració amb encesa d’espelmes i un minut de silenci en record de les víctimes, una xerrada-col·loqui amb Llibert Tarragó, que ha presentat el seu llibre “Heretar Mauthausen”, escrit a partir de les experiències del seu pare en aquest camp de concentració nazi on va fundar una biblioteca, una representació teatral i la lectura del manifest en memòria de les víctimes del poble gitano.
El departament de Ciències Socials té la ferma convicció que l'educació ha de ser el pilar sobre el qual es construeixi un món en què les actituds violentes, xenòfobes i d'odi a l'altre desapareguin i formar generacions que defensin valors com la pau, la justícia i el respecte, però també que coneguin i reflexionin sobre el que l'home és capaç de fer contra l'home.
Feixisme mai més, enlloc, contra ningú.

Agraïments:
A l’alumnat de 1r de Batxillerat A, destacant la implicació de la Berta Ferrer, la Diana Lupas, l’Anna López, la Mariona Llobera, la Lídia Porqueres i el Jan López alumne de CFGS de Disseny i edició de publicacions impreses i multimèdia, autor del pòster.