4t ESO: "3,2,1... acció: dones a la cartellera"

11/03/2024

En motiu del Dia Internacional de les Dones, l'alumnat de quart d'ESO ha participat activament en l'activitat "3,2,1... acció: dones a la cartellera" centrada en el Test Bechdel. Aquest test, que porta el nom de l'escriptora de còmics Alison Bechdel, avalua la representació de les dones en el cinema, teatre ... La prova consisteix en analitzar si la pel·lícula supera aquests tres criteris: hi han de sortir almenys dues dones, que aquestes parlin entre elles i que els seus diàlegs no siguin sobre homes i que les converses siguin significatives per a la trama.

Davant la impossibilitat de visionar les pel·lícules l'alumnat ha analitzat la representació de les dones en els personatges femenins i també en els càrrecs més importants assignant una puntuació. Els resultats obtinguts són: un 55,6% ( 0 a 4 punts) un 30,5% (5 a 7 punts) i només un 13,8% (8 a 10 punts).