2019 overdrive hacking conference.

10/05/2019

Els alumnes de segon d’ASIX van visitar l’edició 2019 de l’overdrive hacking conference.

Overdrive és un congrés dedicat a la seguretat que es va celebrar els passats 25, 26 i 27 d’abril en el campus de la universitat de Girona. Durant l’event s’hi van organitzar diferents tallers i conferències, així com competicions en el que es proposaven reptes de diferents temàtiques : criptografia, pentesting , reverse engineering , ...

La sortida estava emmarcada dins l’orientació que es fa del cicle d’ASIX a la ciberseguretat.

Els alumnes van assistir a tallers impartits per treballadors de l’empresa d’antivirus Kaspersky Labs. En ells, van utilitzar tècniques de detecció de malware amb exemples reals, tant de virus com de tràfic de xarxa.

En l’apartat de conferències es van presentar alguns dels possibles nous objectius dels ciber-delinqüents: els vehicles connectats a la xarxa o els implants mèdics.

Altres activitats varen tenir un enfoc més lúdic: Una barbacoa en el campus on poder intercanviar impressions entre ponents i assistents, així com una oportunitat per mantenir una conversa en anglès.

No volem acabar l’article sense agrair a l’organització del congrés el suport rebut abans, durant i després d’aquest.