Programació de videojocs al Cicle de Grau Superior de Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma (DAM)

11/06/2020

Els alumnes del Cicle de Grau Superior de Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma (DAM) van començar a programar videojocs de Realitat Virtual abans del confinament dins el mòdul de Desenvolupament d'Aplicacions per a Dispositius Mòbils, concretament a la unitat formativa de Desenvolupament de Jocs per Dispositius Mòbils i utilitzant les darreres tecnologies disponibles al mercat i en un dels camps més innovadors, espectaculars i motivadors que hi ha actualment.

Fins ara els alumnes havien programat Apps i Videojocs per Android, i Videojocs per Unity. Però aquest any han pogut programar Videojocs per les ulleres de Realitat Virtual Mirage Solo de Lenovo que porten com a Sistema Operatiu Daydream de Google i les HTC Vive.

Els alumnes van configurar l'entorn per poder treballar amb les ulleres i crear mons Virtuals, amb terrenys on poder posar gespa, arbres i muntanyes. Els alumnes també han animat els objectes i han fet que es moguin, que responguin a les reaccions dels usuaris, detectant les col·lisions entre objectes...

Ja en confinament, els alumnes han creat diferents jocs. En un dels jocs creats hi ha una pista de curses de cotxes on l'usuari controla el cotxe però amb la peculiarietat de què la pista del circuit és dins del pavello B de l'institut Caparrella per personalitzar el joc i donar-li realitat.

La imaginació dels alumnes ha fet que sortissin projectes molt diferents i atractius com un vieojoc d'eliminar zombies tal i com es pot veure a la següent imatge:

Un altre joc creat ha estat un típic de plataformes tal i com es pot veure a la imatge següent, però adaptat a les dates i circumstàncies actuals de mascaretes i coronavirus:

Finalment s'ha posat música als Videojocs per acabar de submergir l'usuari a l'entorn virtual creat.