Els cicles d'informàtica desenvolupen una web i una app per coordinar del Voluntariat Sènior de Lleida

30/05/2024

En una iniciativa de la secció d'innova FP de l'Institut la Caparrella per combinar l'educació amb el servei comunitari, l'alumnat dels cicles formatius de grau mitjà i superior d'Informàtica han dut a terme dos projectes en col·laboració amb l'Associació Coordinadora de Gent Gran i Voluntariat Sènior de Lleida i Comarques de Lleida.L'activitat consisteix en crear nou lloc web, que ha fet l'alumnat del Grau Mig de Microsistemes Informàtics i Xarxes, i una aplicació de gestió, feta per estudiants del Grau Superior de Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma, ambdues destinades a millorar la comunicació i la interacció entre la comunitat de voluntaris i la coordinadora de gent gran.

El nou lloc web donarà visibilitat a les activitats de la Coordinadora de Gent Gran, l'alumnat ha aplicat les tecnologies apreses durant el cicle per tal de tenir una web coherent, moderna i fàcil d'actualitzar. L'alumnat de grau superior ha desenvolupat un programa que facilitarà la gestió entre el voluntariat i les activitats que s'organitzen. Aquesta cooperació permet a l'alumnat aplicar els seus coneixements en un projecte real que beneficiarà la comunitat, oferint-los una experiència valuosa en el seu camp d'estudi.
Amb aquest projecte, l'Institut Caparrella i la Coordinadora de Voluntariat fan palès el retorn a la comunitat de la inversió que es fa en l'educació, posant en relleu la importància de la formació en el progrés de les nostres societats i destacant l'impacte positiu que pot tenir la tecnologia quan es dirigeix cap a finalitats comunitàries.