Alumnat de 1r de Batxillerat explica l'Holocaust a l'alumnat de 4t ESO

18/06/2024

La Jana Bosch i la Stephany Lazar, estudiants de 1r de batxillerat, han compartit amb l'alumnat de 4t d'ESO la seva experiència en els actes internacionals de commemoració del 79è aniversari de l'alliberament del camp de concentració de Mauthausen.

En la presentació, han explicat com aquesta experiència les ha permès conèixer de primera mà les atrocitats comeses durant la Segona Guerra Mundial i la importància de mantenir viva la memòria històrica per evitar que es repeteixin aquests horrors. També han compartit detalls de les visites als llocs històrics com el Castell de Hartheim, el camp de Gusen, els túnels d'Ebensee,... on milers de deportats van perdre la vida.
L'objectiu de la xerrada era despertat l'interès per la memòria històrica entre l'alumnat, fomentar la reflexió sobre els esdeveniments passats i destacar la necessitat de recordar i aprendre d'aquests episodis per construir un món millor.