Taller d’habilitats per a la vida en equitat

20/12/2018

El dimecres 28 de novembre l’alumnat de 2n d’ESO va participar en el Taller d’Habilitats per a la Vida en Equitat, activitat subvencionada dins el programa del Pla català de l’Esport a l’Escola i que va ser dut a terme pels col·laboradors de l’Associació Let’s Wo+Men. Així descriu l’activitat Berta Ferrer, alumna de 2n B:

“El primer que ens van explicar va ser el concepte d’Energia Sol i Energia Lluna, incloent les seves diferències:

-L’energia Sol consisteix en voler fer feliços els altres, disposar de molta energia i creure que el camí no importa. Voler exclusivament arribar a la meta, l’objectiu.

-L’energia Lluna en canvi, pretén estimar i admirar a un mateix, descansar i observar l’interior i gaudir del camí, tant…, que la meta és insignificant comparada amb el trajecte.

Després, vam intentar identificar les nostres emocions a través de la música i de personatges ficticis com Peter Pan (Energia Lluna) o Wendy (Energia Sol).En identificar-nos, vam poder observar i admirar fragments de grans pel·lícules en les que es demostren aquests fenòmens, alguns exemples en son: Vaiana o Billy Elliot, seqüències en les que aquests personatges demostren ser ells mateixos sempre.

L’activitat més interactiva va consistir en fixar-me en mi mateixa i interpretar la meva ànima. Vaig dibuixar un cercle on hi vaig escriure les coses que em fan feliç, les que em fan ser i creure en mi mateixa. Està bé, ni que sigui per un moment, observar el nostre interior i reconèixer què ens preocupa i què ens agrada, sense pensar en res més”

Al llarg de tot el taller es van tractar temes com la igualtat de gènere, els estereotips, el bullying…i com l’esport pot ser una eina per sentir-nos millor davant d’aquestes situacions. Us puc assegurar que el taller no va deixar indiferent a cap dels nostres alumnes. I en volem recordar dues frases que ens resumeixen l’activitat:

Conecta amb la teva essència per ser una persona més lliure…

Els homes i les dones no som iguals, però valem el mateix.

Departament d’educació Física