Planetari a l’Institut

17/12/2018

Dilluns dia 10 de desembre, els alumnes de 1r d’ESO, sense sortir de l’institut i gràcies a un Planetari que s’ha instal·lat a la sala polivalent, han pogut conèixer millor l’Univers.

Han observat com canvia l’aspecte del firmament al llarg del dia, des de la sortida del Sol fins a la seva posta identificant Mercuri, Venus i la Lluna. S’han sorprès al saber que, encara que el Sol es va formar fa aproximadament 4.500 milions d’anys, no es preveu que es transformi en una estrella gegant vermella fins que no passin, aproximadament, 5.000 milions d’anys. Han pogut veure les taques solars i se’ls ha explicat el seu significat.

Veient la Via Làctia, han comprès per què rep aquest nom i que el Sol és una de les moltíssimes estrelles que la formen. Els alumnes han comparat diversos aspectes que caracteritzen els vuit planetes del Sistema Solar i els han explicat que la Comunitat Astronòmica Internacional considera que Plutó no és un planeta.

Han observat detalladament les taques negres, els forats i les muntanyes del satèl·lit de la Terra, la Lluna. Han vist com viuen els astronautes o cosmonautes, com en diuen els russos, a l’interior d’una nau espacial que han seguit en detall, des de el seu enlairament fins a que s’ha quedat orbitant a certa distància de la Terra des d’on han enviat imatges molt impressionants, de dia i de nit, del nostre Planeta. Gràcies a aquesta projecció, els alumnes han pogut completar i ampliar els seus coneixements,  perquè les imatges que han pogut veure des de l’interior del Planetari han estat realment excepcionals.