Mercatec 2019

24/05/2019

Els alumnes de Manteniment electrònic van presentar alguns dels seus projectes al Mercatec.

Primerament van fer una breu explicació individual de cada projecte en el saló d’actes de la UDL. Posteriorment els assistents van poder interactuar amb les maquetes exposades.

Cal destacar el gran nivell del tots projectes exposats, més encara els dels nostres alumnes, en que el domini de l’Electrònica i la programació  juntament amb el disseny de peces amb impressora 3D dona un valor afegit molt complert.

Projectes:

1.- Seguidor solar automàtic de 2 eixos (Samuel Fillat).

Disposem de 4 sensors i l’Electrònica corresponent per a fer el seguiment solar amb bona precisió.

2.- Braç robot fet amb Impressora 3D + control remot per radiofreqüència (Oscar Garcia & Abel Mora).

A part d’imprimir peça a peça aquest singular braç robot, s’ha dissenyat i construït tota la part electrònica per a fer el control remot de tot plegat.

3.- Cotxe-Rumba (Ellabane Mohamed).

Vehicle autònom capaç de esquivar obstacles i escales, gràcies als diferents sensors incorporats i el software corresponent.

4.- Equi-bola  ( Abel Sorolla & Xavier Ros).

Joc electromecànic de destresa, controlat electrònicament. Cal esquivar, diferents forats trampa, fins aconseguir introduir la bola en el lloc determinat.

Es gestiona amb 2 Joystics i 2 motors específics.

5.- Estació Meteorològica (Marc Falcó).

S’ha dissenyat i construït totalment una estació meteorològica operativa per ficar a l’exterior, funciona amb energia solar. Mesura els valors de temperatura, humitat, velocitat del vent, pluviometria, irradiació solar.

6.- Detector de caigudes en accidents laborals. (Antonio Ricard).

Dispositiu electrònic que incorpora un GPS + Transmissor GSM + acceleròmetres.

En el cas de tenir una caiguda, aquest dispositiu envia una trucada i les coordenades d’on s’ha produït el percanç.

7.- Cotxe teledirigit pel telèfon mòbil (Oscar Ricard).

Disseny, programació i control d’un vehicle que el podem manejar remotament utilitzant el telèfon mòbil, tant en Android com en IOS.