Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust

19/02/2019

L’alumnat de 1r de batxillerat social i humanístic va participar el 28 de gener de 2019 a l’acte institucional amb motiu del Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust, que organitza el Parlament de Catalunya des de l’any 2017, amb l’objectiu de lluitar contra el silenci i la desmemòria que sovint provoca aquest episodi de la història contemporània.

Aquest acte forma part del  Projecte  Educatiu en Commemoració de les Víctimes de l’Holocaust que impulsa l’àrea de Serveis Educatius del Parlament de Catalunya, amb col·laboració del Memorial Democràtic i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat, i pretén proporcionar als joves un coneixement exhaustiu del que va passar durant el nazisme alhora que vol educar en la prevenció del racisme i de qualsevol altra forma d’odi al que és diferent.

Els alumnes de l’assignatura d’Història del Món Contemporani, durant el primer trimestre del curs, van aprofundir en l’estudi de l’Holocaust i, molt especialment, de l’Holocaust oblidat, el del poble gitano. A més d’aquest aprofundiment a l’aula, cal destacar que el passat 30 de novembre aquests nois i noies de 1r de Batxillerat van compartir una jornada de treball al Parlament de Catalunya amb els representants del col·lectiu del poble gitano. És a través del seu testimoni directe que el nostre alumnat va ser conscient del veritable patiment del poble gitano durant l’Holocaust i també d’altres mostres de racisme i discriminació encara vigents en la nostra societat.

L’acte va estar presidit pel President del Parlament, M.H. Sr. Roger Torrent, i el President de la Generalitat, M.H. Sr. Quim Torra. Es van viure moments molt emotius com l’encesa de les sis espelmes en record dels col·lectius de víctimes de l’Holocaust o el minut de silenci musicat amb el tema principal de la pel·lícula “La llista de Schindler, però la lectura del manifest per part de les representants del nostre institut, l’Elda Aguilà i l’Adina Iordache, va ser un veritable regal.

Agraïm a les diferents institucions l’oportunitat d’haver participat en aquest projecte i, en especial, volem manifestar també el nostre profund agraïment i respecte als representants del col·lectiu del poble gitano, que ens han permès entomar el nostre compromís amb la memòria a fi de ser l’efecte multiplicador que difongui el que va passar durant l’Holocaust i així combatre el feixisme.

Memòria sí, oblit mai.

Us deixem l’enllaç al web del Parlament, on es pot veure l’acte íntegrament.

La  intervenció del nostre alumnat es troba al minut 29:47