Alumnat del CFGS d’Imatge descobreix l’Espai Porta

11/02/2019

L’alumnat de segon del CFGS d’Il·luminació, captació i tractament de la imatge (ICTI) ha visitat l’Espai Porta. Durant la visita van conèixer el llegat fotogràfic de la família Porta, referència a Lleida, i alhora van realitzar una pràctica d’enregistrament de vídeo i posterior edició d’un espot.

Els nois i noies van veure material audiovisual antic, com fotos històriques de la ciutat de Lleida, altres de retrats d’estudi i altres d’esdeveniments de fa anys com fires i festes majors. També van gaudir descobrint utensilis fotogràfics com flashos d’un sol ús, les primeres càmeres Polaroids o un aparell clàssic per realitzar fotos de carnet ideat pel fotògraf Calafell de Tàrrega. També van tenir a les mans una històrica càmera Leika, un model del qual només n’hi ha dues al món, i van aprendre com es donava color a les fotografies fa uns anys, quan encara es disparava en blanc i negre. L’espai Porta està ubicat a les dependències de l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI) al complex de la Caparrella i ofereix una visió global de la manera de treballar i la importància dels fotògrafs professionals entre els anys 30 i 90.