2n campament d'innovació i emprenedoria

29/06/2019

El Teatre L’Amistat de Mollerussa va acollir el 28 de març el II Campament d’Innovació i Emprenedoria de Lleida, organitzat per l’Institut Caparrella juntament amb l’institut Torrevicens, l’Escola del Treball, Ilerna i la Salle de Mollerussa, sota el paraigua de la Xarxa d’Emprenedoria del Departament d’Educació. Hi van participar 60 alumnes de cicles formatius de grau superior, 10 de cada centre. Els participants, repartits en grups de 6 (un alumne de cada centre), havien de presentar una proposta per resoldre un repte de ciutat, que l’Ajuntament de Mollerussa, amfitrió i col·laborador de l’esdeveniment, va plantejar a l’inici de la trobada: Com integrar el nou espai públic a l’àmbit educatiu?

Els estudiants van haver de fer una pluja d’idees i mitjançant el model Canvas desenvolupar les propostes, per posteriorment exposar-les davant el jurat en format pitch.

L’equip guanyador, on hi havia el nostre alumne Ivan Pelegrí Saureu de 1r de Desenvolupament d’Aplicacions Web (DAW) va plantejar un projecte intergeneracional i vitalitzador per al centre de Mollerussa. Presentava un desglòs d’activitats per unir el centre urbà amb els interessos de la ciutadania. En aquest sentit, incloïa la narració d’històries o contes per part de la gent gran als més petits, concerts de grups de música locals per tal d’afavorir el seu creixement artístic, o jocs tradicionals per als infants. Així mateix, també volia fer partícip el teixit comercial de la ciutat. Tot plegat, amb la col·laboració de voluntaris, i distribuït en un calendari anual.

Pel que fa a la materialització d’aquest projecte, des de l’Ajuntament es va considerar una idea per a  “treballar-hi i innovadora”, ja que dóna resposta a una “necessitat real”.

Les 10 propostes presentades van ser avaluades per un jurat format per l’empresari Josep Maria Pujol, de Prefabricats Pujol, un responsable de l’empresa Xtratègics, l’arquitecta tècnica, Esther Gatnau, la regidora d’Ensenyament, Mònica Segués i un tècnic del departament d’Educació a Lleida. Els premis van estar patrocinats per l’Ajuntament de Mollerussa, BonÀrea, Agrupa, Transports Argelich, Euroreclams i Oficentre.